Kampüs Kart

Kampüs Kartımı nereden teslim alabilirim?

Akademik ve İdari Personeller kadro yerine göre kampüs kartlarını aşağıdaki linkte belirtilen şubelerden teslim alabilirler.

Not: Geçici Personellerin kampüs kartlarının tesliminde tek yetkili şube Göztepe Yerleşke Şubesidir.

Kampüs Kart Dağıtım Merkezleri

Kampüs Kart

Kampüs Kart, Marmara Üniversitesi öğrencileri ve akademik/idari personeli tarafından yerleşke içi geçiş sistemlerinde ve üniversite dahilinde sunulan hizmetlerde kullanılan Üniversite kimlik kartıdır.

Nerelerde kullanılır?

Kampüs Kart;

  • Yerleşke girişlerinde,
  • Üniversitenin tüm yemekhanelerinde* ücret ödemelerinde,
  • Üniversitenin tüm kütüphanelerinde kaynak ödünç alma işlemlerinde,
  • Otopark geçişlerinde,
  • Kapalı spor salonu hizmetlerinden yararlanma hakkı olan öğrencilerin turnike geçişlerinde

kullanılır.

Kampüs Kart PTT anlaşmalı posta çekine bağlı bir karttır.

* Öğrenciler öğle ve akşam olmak üzere günde iki öğün yemekhaneden yararlanabilirler. Diğer bütün kart kullanıcıları için sadece öğle yemeği imkânı bulunur.

Kampüs Kart türleri nelerdir?

Öğrenci Kimlik Kartı

Önlisans, lisans, tezli/tezsiz yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik öğrencilerine verilir.

Akademik Personel Kimlik Kartı

Öğretim üyeleri, araştırma görevlileri, öğretim görevlileri, okutmanlar, uzmanlar, çeviriciler, eğitim-öğretim planlamacıları ile YÖK kapsamında gelen akademisyenlere verilir.

İdari Personel Kimlik Kartı

Üniversitede görev yapan kadrolu ve sözleşmeli idari personel ile Maliye Bakanlığı vizeli geçici ve sürekli işçilere verilir.

Geçici Kart

Marmara Üniversitesine dışarıdan gelen değişim programları (Erasmus, Farabi, Mevlana) öğrencileri/öğretim elemanları, özel durumlu öğrenciler, proje çalışanları, araştırmacılar ile ÖYP kapsamında dil kursuna gelenlere ziyaretçi kartı niteliğinde bir geçici kart verilir. Bu kartın yemekhane ve kütüphane gibi üniversite hizmetlerindeki kullanımı ve ücretlendirmeler farklılık gösterebilir.

Emekli Personel Kimlik Kartı

Üniversitemizde görev yapmakta iken emekliye ayrılan Akademik ve İdari personele verilir.

Aynı statüde birden fazla kart kullanılamaz.

 

Nasıl temin edilir?

Üniversiteye yeni kayıt yaptıran önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile üniversiteye gelen öğrenciler için başvuru yapılmaksızın kart basımı yapılır. Akademik takvime göre (http://takvim.marmara.edu.tr/) kayıtlanma tarihinden itibaren 10 gün içinde kart basımı tamamlanır. Bu süreçte, 444 1 788 numaralı PTT Çağrı Merkezinden kart basımının hangi aşamada olduğu veya ne zaman teslim alınabileceği ile ilgili bilgi alınabilir. 

Dikey Geçiş, Yatay Geçiş, MÜYÖS, Türkiye Burslusu, Uluslararası İlahiyat ve diğer Uluslararası programlar ile yerleşen öğrencilerin kart talepleri için ders kayıtlanması sona erdikten sonra bys.marmara.edu.tr adresinden profil fotoğrafı (vesikalık), iletişim bilgileri (telefon, adres, eposta) tamamlanmalı ve Birim Öğrenci işlerine onaylatılmalıdır. İşlemler tamamlandıktan sonra bilgileri güncel ve eksiksiz olan tüm öğrencilerin kart talepleri otomatik olarak gerçekleştirilir.

Öğrenciler kartlarını ilgili PTT şubesinden kimlik fotokopilerini ve kimliğin aslını ibraz ederek teslim alırlar.

Üniversitede göreve başlayan akademik ve idari personel için başvuru yapılmaksızın 10 gün içinde kart basımı yapılır.  Kişiler basımı tamamlanan kampüs kartlarını ilgili PTT şubesinden kimlik fotokopilerini ve kimliğin aslını ibraz ederek teslim alırlar.

Misafir akademik personelin geçici kart temin edebilmeleri için görevlendirme yazıları ile birlikte bağlı bulundukları Birimin personel işlerine müracaat etmeleri gerekir.

Emekli personel kimlik kartı Akademik ve İdari personelin emeklilik işlemleri tamamlandıktan sonra Personel Daire Başkanlığına dilekçe ve fotoğraf ile müracaatı sonucunda temin edilir.

*** Kampüs kart basılabilmesi için bys sisteminde uygun formatta fotoğraf bulunması ayrıca T.C. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü online sorgulama kayıtlarında T.C. kimlik no/yabancı kimlik no/vergi kimlik no bilgisinin (KPS) ve güncel nüfusa dayalı adres kaydının (ADNKS) sistemde bulunması gerekir. Bilgilerinde eksiklik / hata bulunan kişilerin kampüs kartlarının basımı gerçekleştirilemez. Gerekli güncellemenin yapılabilmesi için kart basımında sorun yaşayan kişilerin İlçe Nüfus müdürlüklerine başvurmaları gerekmektedir. Güncelleme sonrası başvuru sahibinin 4441788 PTT Çağrı Merkezi veya PTT Merkez şubeleri ile bağlantıya geçmesi gereklidir.

Yabancı uyruklu öğrencilerin/personelin kart talebi

İkamet tezkerelerini henüz al(a)mamış yabancı uyrukluların kart talebi yapabilmeleri için Vergi Dairesi şubelerinden vergi kimlik numarası edinmeleri ve bu vergi kimlik numarası ile Akademik/İdari personel kartı için Personel Daire Başkanlığına; Öğrenci kartı için Birim Öğrenci İşlerine Vergi numarası ve Yöksis numarasını sisteme işletmesi gereklidir. İkamet tezkeresi alındıktan sonra güncel kimlik numarasının ilgili PTT şubelerinden güncellenmesi gereklidir.

İkamet tezkeresi bulunan yabancı uyrukluların https://tckimlik.nvi.gov.tr/ adresinden 99.. ile başlayan yabancı kimlik numaralarını öğrenerek yabancı kimlik numaraları kart basımı gerçekleştirilmektedir.

Yabancı uyruklu öğrenciler kartlarını ilgili PTT şubesinden pasaportlarını ibraz ederek teslim alırlar.

Geçerlilik süresi nedir?

Öğrenci kimlik kartlarının geçerlilik süresi öğrencinin mezuniyeti / ilişiğinin kesilmesi ile, akademik/idari/süreli idari personel kimlik kartlarının geçerlilik süresi kişinin kurumdan ayrılması ile sona erer. Geçerlilik süresi dolan kartlar Üniversite hizmetlerinde kullanılamaz.

Avantajları nelerdir?

  • Kampüs kart kullanıcıları, yemekhane hizmetlerinden indirimli olarak yararlanırlar. Yemek bursu almaya hak kazanan öğrencilerin bursu kartlarına tanımlanır.

Nasıl para yüklenir?

PTT'nin Merkez Bankası EFT süreçlerine dahil başka bankadan PTT'ye para transferi süreçlerinde değişikliğe gidilmiştir. Bu kapsamda hesap sahibi her müşteriye IBAN tanımlanmış olup; müşteriler IBAN bilgilerine kartları ile ATM'lerimizden, PTT Mobil uygulamasından, PTT İnternet Bankacılık uygulamasından ulaşabilir ayrıca IBAN bilgilerini iş yerlerimizden öğrenebilirler.

Kampüs PTTKart hesabına başka bankalardan para transferi için;

1. adım: internet/mobil şube kanallarıyla "Başka Hesaba EFT"
seçilir

2. adım: IBAN ile / Hesap No ile

3. adım: IBAN ile işleme devam edilmek istenirse IBAN bilgileri
girilerek işlem sonuçlandırılır.

4. adım:  Hesap bilgileri ile işleme devam edilmek istenirse ; Alıcı
Banka " Posta ve Telgraf Teşkilatı A.Ş. " Şube " 8813 Ankara"
seçilir ve  Kampüs PTTKartın arka yüzünde bulunan Hesap Numarası
girilerek işlem tamamlanır.

Şifre nasıl oluşturulur?

  • PTT Kampüs Kartınızı kullanabilmeniz için şifre alarak aktivasyon yapmanız gerekmektedir.
    • Şifrenizi 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi'ni arayarak ya da size en yakın PTT işyerinden alabilirsiniz. Şifrenizi PTT İşyerinden veya Pttmatik'lerden değiştiriniz. Güvenliğiniz için kartınızın şifresini diğer kişilerle paylaşmayınız. Çağrı merkezi aracılığı ile şifre alabilmeniz için GSM numaranızın PTT sistemlerinde tanımlı olması gerekmektedir.
    • Şifrenizi belirlerken güvenliğiniz için doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar kullanmayınız.
    • Kartınızın şifresini unutmanız halinde 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi'ne ya da en yakın PTT işyerine başvurunuz.

Kayıp/çalıntı/arıza/yenileme durumlarında ne yapılması gerekir?

Kampüs kartın kaybolması, arızalanması ya da çalınması durumunda 4441788 PTT Çağrı Merkezi aranır veya Ptt şubelerine müracaat edilir.

Para Yükleme işlemleri sırasında meydana gelen sorunlarda 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi aranır veya Ptt şubelerine müracaat edilir.

Yemek bursu almaya hak kazandığı halde yemekhane hizmetlerinden yararlanma konusunda sorun yaşayan öğrencilerin Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına müracaat etmesi gerekir.

PTT KAMPÜS KART işlemleri bilgilendirme dokümanı için tıklayınız.


Bu sayfa Personel Daire Başkanlığı tarafından en son 04.10.2023 16:04:34 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM